Kennis is macht.

In twee seminarieruimtes spijker je je kennis bij, of laat je inspireren!

16 communicatieprofessionals delen doorlopend hun kennis, inzichten en praktische tips. Deze korte maar gebalde sessies geven u handige tips, nieuwe inzichten en slimme weetjes.

Je krijgt concreet voer om jouw communicatieplan van 2016 het beste ooit te maken. Benieuwd?

Een zitje reserveren voor een specifiek seminarie is niet mogelijk.  Je inkomticket voor de ganse conventie kan je hier boeken.

De planning van de seminaries:

6703_rollups_thetruthisinhere     6703_rollups_toinfinityandbeyond


joris_brys_rtv_web

Elk seminarie krijgt een korte maar krachtige inleiding door RTV-nieuwsanker Joris Brys. Als “master of ceremony” verzorgt Joris de vlotte overgang tussen de verschillende verlichte geesten die je ongetwijfeld kunnen inspireren.

 

 


ONZE DESPOTEN


jo_vandeweghe_symetaJo Van De Weghe – Symeta (Colruyt Group)

“Van klantendata naar perso DM-output: succesverhalen in retail”

Symeta is onderdeel van Colruyt Group. We helpen marketeers de stap te nemen van printed massacommunicatie naar gepersonaliseerde communicatie. Waarom zou je immers een promotie van een grasmaairobot sturen naar iemand zonder tuin? Dankzij de inzet van klantendata helpen we retailers de ROI te verhogen en kosten te besparen. Aan de hand van veel praktijkcases zal Jo laten zien dat relevanter communiceren voor elke retailer binnen handbereik ligt. 25 minuten concrete inspiratie waar je wat mee kan als je weer terug op kantoor bent.

Jo Van De Weghe is sales- en marketingdirector van Symeta en brengt concrete cases van Ethias, Mercedes, ZEB en Colruyt. 


dries_de_smedt_wizz_communietmakers_web

Dries De Smedt – WIZZ Communicatiemakers

“Google Adwords for dummies”

Hoe werkt Google Adwords nu echt. De basis van SEA waar je écht niet rond kan.

Dries is Google Adwords Certified Specialist bij Google Partner, WIZZ Communicatiemakers.


frank_wouters_de_merksmederij_webFrank Wouters – De Merksmederij

Succes begint bij de kern.”

Kun je vermijden dat klanten voor een paar procenten van leverancier veranderen?

Frank Wouters bepleit al jaren met succes dat bedrijven eerst hun bestaansreden helder moeten hebben en zich consequent en controversieel moeten onderscheiden. Leer nu Hoe?

Frank Wouters is strategisch marketeer en auteur van de boeken De Bedrijfsnar en Honshitsu.”


harmen_stevens_sales_navigator_web

Harmen Stevens – Sales Navigator

“120 leads in 45 minuten”

Via LinkedIn Sales Navigator navigeert Harmen (letterlijk) doorheen de jungle van leads die onze economie voortstuwt. Tijdens dit exclusieve seminar krijg je de kans om live je database met nieuwe, kwalitatieve leads te vullen en maak je kennis met de systemen van LinkedIn die daarvoor zorgen.

Harmen is een autoriteit op het gebied van Lead Generation en Business Development die reeds tientallen bedrijven (waaronder die van zichzelf) naar een ongekende database met specifieke leads geleid heeft. Hij heeft zich vastgebeten in de betalende LinkedIn applicatie Sales Navigator, dé revolutie op client-centered lead generation.

Hij is auteur van drie boeken, life- en programme-hacker en heeft een zwak voor nieuwe technologieën.


emma_liekens_think_tomorrow_webEmma Liekens – Think Tomorrow

“Community management: size doesn’t matter.”

Hoe kun je online een kwalitatieve community uitbouwen rond je merk en / of bedrijf?

Laat merkambassadeurs communiceren in deze digitale world of mouth.

Emma is mede-vennoot bij Think Tomorrow, gespecialiseerd in interactieve marketing en conversation management via social media marketing.


thieu_cuypers_web_manager_magazines_webThieu Cuypers – Manager Magazines

“De geheimen van succesvolle communicatie”

Succesvolle mensen zijn meestal goede sprekers en communiceren met passie. Vaak omdat ze ingezet hebben op hun kracht. Communiceren wordt effectiever wanneer je in je krachtenveld staat. De vraag is… waar is dat en hoe kom je daar?

Thieu is bestuurder van Big Media Group uit Lommel.


wim_vanderstraeten_creando_web

Wim Vanderstraeten – Organisatieadviesbureau Creando

“De onzin van een visie en missie!”

Veel ondernemingen hebben zich toegelegd op de uitwerking van een missie, visie verhaal. Maar wat is de meerwaarde hiervan geweest? Heeft het nog zin om hiermee verder te gaan? Of zijn er andere manieren die beter zijn om je prospecten/klanten en personeel communicatief te benaderen?

Wim is partner bij Creando en grondlegger van vernieuwende ideeën en structuren binnen bedrijven en (overheids)organisaties. Creando realiseerde mee het baanbrekende project van het Nieuw Administratief Centrum (NAC) in Houthalen-Helchteren, waar zij ook gevestigd zijn.


patrick_keuleers_wizz_communicatiemakers_webPatrick Keuleers – WIZZ Communicatiemakers

“Breng je klant in kaart.”

Waar ligt jouw Zero Moment of Truth? Welke customer journey maken jouw klanten? Welke beleving zoekt en raakt je klant? Als je het nu hoort donderen in Keulen dan zie je tijdens deze sessie het licht.

Patrick is accountmanager toegepaste marketing bij WIZZ Communicatiemakers.


jan_vermeiren_webJan Vermeiren – Life is a game!

“Business, What’s Love Got To Do With It”

Er wordt een nieuwe wereld gecreëerd. De vraag is of we enerzijds als mens en anderzijds als organisatie met onze producten, diensten en merken klaar zijn voor deze “nieuwe wereld”. Blijven we kijken vanuit oude paradigma’s of zijn we bereid om eens anders te kijken?

Jan Vermeiren werd vooral bekend door zijn internationale bestsellers “Let’s Connect!” en “Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken”. Hij werkte voor meer dan 450 bedrijven wereldwijd en was de eerste officiële trainingspartner ter wereld van LinkedIn. Hij schreef een nieuw boek, “Life is a Game!”, en richtte hij een nieuw bedrijf op met dezelfde naam. Van daaruit begeleidt hij eigenaars van bedrijven en managementteams om de (vaak verborgen) krachten in hun organisaties te ontdekken die met kleine inspanningen voor grote resultaten zorgen.


anja_vannueten_passion_for_people_webAnja Van Nueten – Passion For People

“De kracht van internal branding: Jouw medewerkers als ambassadeurs”

Mensen hebben nood aan ZIN-geving om het beste van zichzelf te kunnen geven en interne communicatie is een belangrijke hefboom om dit te realiseren. Als jouw medewerkers weten waar je bedrijf voor staat, en hoe zij een belangrijke bijdrage tot de doelstellingen leveren, dan belonen zij je met hun talent en engagement. Met betere resultaten en meer enthousiasme op de werkvloer tot gevolg. Dat is de kracht van “Internal Branding”!

Anja adviseert bedrijven hoe ze hun interne communicatie kunnen inzetten om medewerkersbetrokkenheid te genereren.


johan_nikolaas_riverrun_webJohan Peeters en Nikolaas Bellens – Riverrun

“Evolutie is het doel, innovatie het middel.”

Uw onderneming zal er één moeten worden met twee snelheden: evolueren is het doel, innoveren het middel. Wij helpen u zo meer waarde creëren in uw organisatie, door uw merk, voor uw klant.

Zowel Johan als Nikolaas zijn vennoot in Riverrun.


sofie_van_looveren_web_callista Sofie Van Looveren – Callista

“Effectiever communiceren met Odoo”

Ontdek hoe uw organisatie efficiënter kan werken door de verschillende communicatiekanalen en applicaties op elkaar af te stemmen. Vermijd dubbel werk waarbij u dezelfde informatie steeds opnieuw copy-and-paste van de ene toepassing naar de andere. Centraliseer informatie en krijg inzicht over uw opportuniteiten, verkoopskanalen, feedback van klanten en zo veel meer.

Sofie Van Looveren heeft 10 jaar ervaring in analyse en ontwikkeling van software. Bij Callista implementeert ze business software applicaties die bijdragen aan de behoeften die een bedrijf vandaag de dag nodig heeft.


bart_timperman_rtv_webBart Timperman – RTV

“Zijn ‘de media’ alleen uit op sensatie?”

Willen ‘de media’ alleen maar slecht nieuws? Wat zijn de tips & tricks om mijn bedrijf in de media te krijgen. Of om mijn bedrijf er juist uit te houden?

Een korte presentatie én ruim de tijd om op uw vragen te antwoorden. Voor één keer stelt u dus de vragen.

Bart Timperman is hoofdredacteur bij RTV en deelt meer dan twintig jaar ervaring als journalist bij weekbladen, dagbladen, radio, televisie en online. 


anne_marie_vanasbroeck_port_of_antwerp_webAnne-Marie Van Asbroeck – Port Of Antwerp

“Everything is Possible at the Port of Antwerp.”

De haven van Antwerpen bekleedt wereldwijd een leiderschapspositie als mainport voor Vlaanderen en België, en als toegangspoort voor Europa. Om deze positie wereldwijd te behouden en te versterken, wil de haven top-of-mind zijn bij haar belangrijkste prospecten en klanten. Deze presentatie geeft aan de hand van een paar nuchtere praktijkvoorbeelden hoe ze deze positie verwerft en hoe B2B-marketing écht kan werken.

Anne-Marie is Manager van Marketing & Promotie bij de haven van Antwerpen.


farid_khetouta_de_firma_webFarid Khetouta – De Firma

“Bestaat er zoiets als dé bedrijfsfilm?”

Video is niet meer weg te denken in de hedendaagse communicatie. Maar bestaat er nog zoiets als ‘de bedrijfsfilm’? Wat zijn hedendaagse toepassingen van video in bedrijfscommunicatie? En hoe begin je eraan? Een overzicht van de mogelijkheden en de uitdagingen, de do’s en dont’s.

Farid Khetouta is productieleider bij De Firma en heeft meer dan 20 jaar ervaring in televisie- en videoproducties.


geoffroydonck_sortlist_webGeoffroy Donck – Sortlist

“Hoe kies ik het juiste (marketing)agency, in de digitale wereld van vandaag?”

Geoffroy Donck is Customer Happiness Manager bij Sortlist.

 

 

 


foto_kizzy_webWORKSHOP

Kizzy Chin A Foeng – Funk-e

“Ok, dus je hebt een geweldig idee dat je wil pitchen. Maar, hoe begin je je verhaal? Wat ga je nou precies vertellen? In deze workshop leer je hoe je je eigen 60-seconden pitch schrijft. In de Pitch-e presentatie geven we handige tips en weetjes over het schrijven van een goede elevator pitch. Je leert hoe je je verhaal vereenvoudigd, structureert  en tot de kern komt. ”

Kizzy is accountmanager bij Funk-e Animations.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail